Αὐτό ποῦ ὄντως ἐκπλήσσει, καί ἐμένα ἀλλά καί ὁμοϊδεάτες τοῦ εἴδους, εἶναι ὅτι, σήμερα, στήν ἐποχή μᾶς ἐννοῶ, οἱ νέοι ἄνθρωποι ἰδίως, πέραν τοῦ ὅτι οἱ περισσότεροι δέν ξέρουν τί τούς γίνεται (ἄλλο μεγάλο θέμα αὐτό), δέν ξέρουν σέ τί καί ποῦ νά πιστεύσουν (καί αὐτό μεγάλο θέμα). Ἀλλά γιά νά γίνω πιό σαφής: ἔχουμε τήν κατεστημένη νοοτροπία ὡς ἔθνος πιά, νά ἔχουμε τήν ἰδιότητα τῶν Ἑλληνο-χριστιανῶν. Ἑλλάς καί ὀρθοδοξία χεράκι-χεράκι, καί ἐκπλήσσομαι ξανά ὅταν ἀκούω ἀξιοσέβαστους Ἀνθρώπους, διανοούμενους, καθηγητές, ἀνθρώπους τῶν γραμμάτων, ὁρισμένους πολιτικούς οἱ ὁποῖοι πρός τό παρόν τουλάχιστον δέν εἶναι σάπιοι, καί ἀναλογίζομαι, τί λένε; ἔχουν ἐπίγνωσι τοῦ τί πρεσβεύουν; Ἐγώ ὡς κατά πολύ ἀμαθέστερος, δέν μπορεῖ νά εἶμαι ὑγιής στήν σκέψι μου, καί αὐτοί νά μήν εἶναι. Δέν ἐπιθυμῶ νά τούς ὀνοματίσω, πιθανόν εἶναι νωρίς ἀκόμα. Δηλα δή γιά νά δώσω μία ὑποκειμενική εἰκόνα τοῦ σήμερα:
Κάποιοι, εἶναι ταγμένοι στό νά πιστεύουν σέ αὐτήν τήν ‘’θρησκεία'', ἐπει δή κατ’ αὐτούς αὐτή εἶναι ἡ Ἀληθινή, ἔχουν ἀφιερώσει τήν Ζωή τούς ἐκεῖ, τούς ἔχει γίνει βίωμα, (ἐθισμός θά πῶ ἐγώ) καί γενικότερα καλύπτουν ὅλες τίς ἐκφάνσεις, ἀπό ἁπλοί ‘’πιστοί’’ μέχρι μανιώδεις χριστιανοί. Βασικές ἀρχές αὐθυποβολῆς λέει ἡ Ψυχολογία…
Ἄλλοι, ἐντελῶς ἀπό συνήθεια ποῦ λέμε, ἔχουν μεγαλώσει μέ αὐτές τίς πεποιθήσεις, ἄν εἶναι γονεῖς ἔτσι ἁπλά τίς περνοῦν στά παιδιά τους, εἴτε εἶναι ἀδιάφοροι, ἀλλά δίνουν τό παρόν στίς μεγάλες ἑορτές, νά ἀνάψουν ἕνα κεράκι, κρατοῦν τούς τύπους ποῦ λέμε. Μόλις τούς ρωτήσεις κάτι γιά τά εὐαγγέλια, δέν θά μποροῦν νά ἀπαντήσουν, ἀλλά αὐτοί εἶναι, ἔτσι μάθανε, δέν θά ἀλλάξουν τώρα, καί μάλιστα ἐκφράζουν καί τήν ἄποψι, ἔτσι ἀπερίσκεπτα, ‘’ἔλα μωρέ, πίστευε καί μήν τό ψάχνεις, δέν βγάζεις ἄκρη’’. Μία σύγχρονη μορφή τῆς πλέμπας γιά τό -πίστευε καί μή ἐρεύνα- δηλα δή… Αὐτοί δυστυχῶς καταλαμβάνουν τήν μεγαλύτερη μάζα τοῦ πληθυσμοῦ, εἶναι οἱ περισσότεροι. Αὐτούς θέλουν οἱ πρῶτοι νά φέρουν κοντά τους, νά τούς προσηλυτίσουν. Δεῖτε τό ἑξῆς τραγελαφικό : ὁ Προσηλυτισμός διώκεται ποινικά, καί ἡ ἐπίσημη ‘’θρησκεία’’ τοῦ κράτους ποῦ κάνει τόν μεγαλύτερο προσηλυτισμό, μένει ἀνέπαφη!
Τέλος εἶναι μερικοί, διαφορετικοί μεταξύ τους, ἀλλά ἐγώ τούς βάζω σέ μία κατηγορία, εἶναι οἱ ἐκτός, ἤ οἱ ἐναντίον ἄς ποῦμε. Ἐνδεικτικά ἀναφέρω ἄλλους ποῦ ἀνήκουν σέ ἄλλες πεποιθήσεις, ἄλλες ‘’αἱρέσεις’’, οἱ ὁποῖες ἀλληλο-ἐξοντώνονται μεταξύ τους, γιατί ἄρα γέ δέν ἐπεμβαίνει ὁ θεός νά τούς σταματήσει;
Εἶναι ἡ προσπάθεια τοῦ Ὕπατου Συμβουλίου Ἑλλήνων Ἐθνικῶν, ἡ ἀναβίωσι τῆς πατρώας μας θρησκείας. Δέν ἔχω ἄποψι πρός τό παρόν, ὁρισμένες ἀπορίες ὅμως.Καί βεβαίως εἶναι οἱ ἀνένταχτοι, ὁρισμένοι Ἄθεοι, σκεπτικιστές, ἀγνωστικιστές, ἀνθρωπιστές (οὐμανιστές), ἐρευνητές… Ἀναγνωρίζω γενναῖες προσπάθειες. Ὑγιεῖς ἀντιμετωπίσεις πάνω στό θέμα τῆς θρησκείας.
Ἡ θρησκεία εἶναι ἕνα κεφάλαιο, ἕνας τόμος, ποῦ δέν ἐξαντλεῖται σέ ἕνα ἄρθρο, ἡ σχέσις τοῦ Ἀνθρώπου μέ τό Θεῖον, ἔχει ἀπασχολήσει καί ἀπασχολεῖ τήν ἀνθρωπότητα. Ἐγώ αὐτό ποῦ θέλω ἐδῶ, εἶναι νά δείχνω τήν σημερινή κατάντια, γιατί περί κατάντιας πρόκειται, καί νά συνεπάρω τούς ἐραστές τῆς γνώσεως μέ τέτοια ζητήματα. Πρωταρχικό ζήτημα, μέσα μου εἶναι ἡ ἔννοια τῆς θρησκείας. Θεό-λογία, ναί, ἀλλά γιατί θρησκεία; Εἶναι οἱ ἄλλες θρησκεῖες οὐσιαστικά; Ὁ Χριστιανισμός, ὁ Ἰσλαμισμός, ὁ Ἰουδαϊσμός ; Ἡ ἀπάντησι εἶναι ΟΧΙ., δέν εἶναι θρησκεῖες.
Ἡ Θρησκεία βγαίνει ἐκ τοῦ Θράξ, Θρακός’ καί ΘΡΗΙΣΚΕΙΑ, παρά τήν τῶν Θρακῶν ἐπιμέλειαν τήν πρός τό θεῖον καί τήν Ὀρφέως ἰερουργίαν’ οὗτοι γάρ πρῶτον ἐξεῦρον τήν περί τό θεῖον εὔνοιαν. Ἡ παρά τό τούς θεούς ἀρέσκεσθαι ἤ ἀρέσκειν. Ὁ ἐστίν ἐξευμενίζεσθαι’ καί ὁ Θεολόγος, οὐ Θρακῶν ὄργια’ πάρ’ ὧν καί τό θρησκεύειν ὡς λόγος. (Μέγα Ἐτυμολογικόν).
Νά γιατί ΔΕΝ εἶναι θρησκεῖες, γιατί ὁ Ὀρφεύς καί οἱ Ὀρφικοί, οἱ Θράκες καθιέρωσαν τήν Θρηκία, Θρησκεία, ὡς πρακτικές ἱερουργικές. Εἶναι δέον νά γνωρίζουμε τήν προέλευσι τῶν ἐννοιῶν, γινόμαστε πιό συνειδητοί ἔτσι. Γνήσια θρησκεία εἶναι μόνον ἡ Ἑλληνική, ἡ ὁποία δέν εἶχε ἱερά κείμενα, δέν ἦταν ἐξ ἀποκαλύψεως, δέν εἶχε προφῆτες ποῦ νά ἐξαπολύουν κατάρες, δέν ἔκανε πολέμους γιά θεούς, βασιζόταν σέ φυσικές ἐκδηλώσεις, στό γνώθι σαυτόν. Ἀλλά σήμερα ποῦ νά ἐγείρεις τέτοιες συζητήσεις, δέν πιάνουν τόπο. Ὅμως νά ἐδῶ εἴμαστε, ἄς ἀκουστοῦν καθαρές φωνές. Φωνή = φώς+ νοῦς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου