Τρίτη, 16 Μαρτίου 2010

ΠΡΟΣΟΧΗ! : ΛΙΑΝ ΕΥΦΛΕΚΤΟΝ ΓΝΩΣΤΙΚΟΝ ΥΛΙΚΟΝ (μέρος Β')

φ’ ο λοιπν ναφέρθηκα στν σχέση μας μ τν ρχαιότητα, μία συμπλεγματικ σχέση πο ναπτύσσεται στος περισσότερους λληνες πο δν χουν φομοιώσει τν τρόπο ντίληψης ( στν τρόπο γκειται τ ζήτημα ατό, ρχονται ο κατευθύνσεις πο δίνει κάθε νας) νς ρχαίου κόσμου στν ποον ξεχώρισαν προσωπικότητες, στν ποον πρχαν ελογες ντιθέσεις, ναν ρχαο κόσμο πομύθο-ποιημένον βέβαια, λλ στείρευτη πηγ γνώσεως γι τος πόμενους,ατ συμπλεγματικ σχέση φείλεται σ μιμάθεια, μεροληπτικ θέαση τν πραγμάτων, ε.. κα μερικς φορς ατ τ δύο συμπλέουν….

Συνέχεια στ κυρίως θέμα, μ τς διάφορες δεολογίες πο προκύπτουν, ρμηνεύοντας τν ξέλιξη το λληνικο Πνεύματος. πρεπε ταν ρχισε νέο-σύσταση το λληνικο θνους, ν παρθον ρισμένες ποφάσεις. Μιλ γι τν περίοδο μετ τν τουρκοκρατία. κε τέθηκαν τ θέματα λληνικότητας (Κν/νς Πώπ) , τς διαχρονικότητας το λληνισμο. Συγκρούστηκαν ο δεολογίες κα ξάρχουσα θέση πρε δεολογία πο φερε τν σφραγίδα τς Βυζαντινς χιλιετος κα κάτι πορείας μέσα στν χρόνο. Τέθηκε πάλι τ νομα λλην ες μνήμην τς ρχαιότητας κα τν κλασσικν σπουδν πο χρησιμοποιοσαν ο Δυτικο γι τν διαφώτισή τους, λλ παραμείναμε σ νοοτροπία στν χριστιανικ παρουσία, στς βυζαντινς καταβολές μας. Τί τ ντιφατικ δηλα δ φ’ ο δν μπορομε ν κρατμε τος τύπους λλ ν στερούμαστε οσίας. κε βρέθηκε τ σχυρ ντιφατικό μας παιχνίδι γύρω π τν αυτό μας. Θεωρ. Ζαμπέλιος, Παπαρηγόπουλος δωσαν τ στίγμα τς διαχρονικότητος μ νσωματωμένη στν πορεία νοήσεως ατ κα τς χριστιανικότητος, λληνο-ρθοδοξία δηλα δή… Ατν τν κύρια θέση λαβαν λλοι ρευνητς , στορικο ργότερα τ πόμενα τη, μ τν Βενιζέλο, μ τος πολέμους, που ταν φ’ ρμ ν τονισθε κ νέου τ θνικ ασθημα. Φορες δεν γι τν λληνισμ ταν κα προσωπικότητα το ωάννη Πασσ, το δημοσιογράφου, το συλλέκτη ργων τέχνης, το δρυτ τς γκυκλοπαίδειας το ‘’λίου’’. ποος νέδειξε γνώσεις γι τν ρχαο κόσμο, τν ρχαία προϊστορία, μ τς ρευνες πο κανε Κ. Χασάπης, προσδιόρισε περ πο τν ρχαιότητα τν ρφικν κα ποτελε πηγή.

ς ρθω μως στν πυρήνα τν λεγομένων μου: Ποις δύναται σήμερα ν καθορίσει τν νιαία πορεία το λληνα; Ποις θεωρεται λλην; Ατς πο εναι ξαρτημένος ν πιβεβαιώνεται π Δεξις κα ριστερς πεποιθήσεις; λληνο- χριστιανός; Ατς πο συγκερνάει Μέγα Βασίλειο κα πίκουρο; ρχαιολάτρης; Ατς πο πιθυμε τν τέλεση μυστηρίων ρχαίων λληνικν, χωρς προτάσεις, καταστατικό, προηγούμενη μύηση τν συμπολιτν; Πς θ πμε μπροστ ν δν ξεκαθαρίσουμε, χι τ πίσω πιά, λλ τ τώρα; Κα ν π κα τ ξς: λλειψη μέτρου, λλοιώνει τν δια τν συνείδηση. Εναι διάφορο τ ν λς θνικός, κα ν λς θνικιστής. Φιλόπατρις, κα Πατριώτης. Τ δεύτερα εναι μανιώδεις προσλήψεις πλν κα μορφων ννοιν. Εναι πραγματικ καπήλευση τ ν περτονίζεις κα ν νοιώθεις (πικίνδυνα) τιμητς κα κπρόσωπος τς Πατρίδας κα το θνους, κάνωντας κατάχρηση τν δύο ατν ννοιν μ δικό σου νοσηρ τρόπο. Κα τ βλακδες εναι πς μία λλη μερίδα νθρώπων, βλέποντας σ ν κάνεις ατν τν κακ χρήση ννοιν, ναντιώνεται χι μ σένα πο θ πρεπε, λλ μ τν δια τν Πατρίδα ( +Μητρίδα) κα τ θνος. Σ ατν τν κυκλικ παραφροσύνη χουμε μπλέξει, λλ ετυχς μ τν ναζήτηση, βγαίνουν ρισμένες άσεις….. Θέλει διαρκ διάλογο γι ν μν βγομε π τν κρίση, πρέπει ν χουμε κρίση, γι τ λληνικό μας πρόβλημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: