Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2009

Μουσικὲς Προτάσεις – terror x crew _ ἔσσεται ἧμαρ

νας συμπακτος δίσκος (cd) μ διαχρονικ σημασία. Κυκλοφόρησε τ 2001. Ο terror x crew, νν ρτέμης/Εθύμης εναι π τος πρωτοστάτες το λληνικο Hip Hop (κατ μία ννοια, ξελιγμένη μορφ τς ραψωδίας). Σ ατν τν δίσκο ξεπέρασαν τος αυτούς τους, μίλησαν γι τ φλέγοντα ζητήματα, παγκοσμιοποίησι (ξόδι), φιλοσοφία (πυθαγόρειον), πρς τ πο δέυει νθρωπότητα (φωτεινς ρίζοντας, πιστημονικ πραγματικότητα), ραμα (ες τ βάθη τς καρδις μου), ναζήτησι νοήματος το σύγχρονου λληνα (ξύπνιος μέσα στ νειρα κάποιων λλων) λλ κα λλα πολλά.. .Πάντα πίκαιρος, εδικ στν ποχή μας πο δεύουν ο περιστάσεις πρς τν κρίση –πόφασι, ξιν κα δεν…Εγε στ παιδιά.

Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2009

ΙΧΩΡ

χώρ νομάζεται αθέριος χυμός, ρέων στίς φλέβες τν θεν . μηρος στήν λιάδα, ραψωδία 340 γράφει : «ρέε δ’ μβροτον αμα θέοιο , χώρ , οός πέρ τέ ρέει μακάρεσσι θεοίσιν».

Εναι τό δατδες μέρος τν ζωικν χυμν, το αματος, τς χολς, το γάλακτος, ς τό ρός.

πί σης χρησιμοποιεται γιά νά δηλώσει πί φθαρμένων καί ρυπαρν χυμν πύον, «μπυον λη». Ατή γρά πυώδης λη, δύσοσμος καί ποπράσινη, παραγόμενη κ τν πί τς πιφανείας το δέρματος παραμελημένων τραυμάτων καί λκν τή πενεργεία σηψιγόνων βακτηριδίων.

Πλάτων σέ μετάφρασι γράφει : « χώρ, τό γρόν, ρός το αματος εναι παλός, τς μαύρης καί τς ξείας χολς εναι δριμύς, ταν ναμειγνύεται νεκα θερμότητος μέ λμυρά συστατικά, τότε τό νομάζουμε ξύ φλέγμα». (Πλάτων – Τίμαιος 39.3)

ριστοτέλης : «χώρ στι καί τό δατδες το αματος, διά τό μήπω πεπέφθαι διεφθάρθαι».(Αριστ. Ζ.Μ, β4)

Τό σεσηπός αμα. τυμολογεται πό το σχω, τό λεπτύνω, σχώρ καί χώρ, τό λεπτύνον τό σμα ν τ καταστάζειν.

Πηγές : τυμολογικόν Μέγα, Λεξικόν liddell&scott, Λεξικόν λίου, ν τή λέξει Λόγος.

Στήν Μυθολογία μας, χώρ ρεε στούς θάνατους θεούς, σέ σύγκρισι μέ τούς θνητούς. Προφανς κάποια μορφή συνδέσεως θά βρίσκεται μέ τήν διότητα τς σήψεως. χώρ χει σχέσι μέ τήν θερμότητα καί μλλον τό νόημα το χει νά κάνει καί μέ ατό.π σης χρ λέγετο τι ρρεε κα στν γίγαντα Τάλω, λλως, ρχαο ρομπτ πο περιφρουροσε τν Κρήτη. νδεχομένως π ατν τν σκοπι ν το κα κάποιου εδους καύσιμο (;).

Τό χρησιμοποιομε νοηματικά γιά νά κφράσουμε τό Θεϊκό, καί νά δείξουμε περοχή, ‘’ρέει χώρ μέσα του’’. Συμβολικά ,τό νώτερο.

Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2009

-Κείμενο πού εἶχα γράψει στίς 28 ἰουλίου 2007 -

Ἀληθῶς νεαρέ Ἕλληνα καί Ἑλληνίδα, δέν θά πρέπει νά ἀναζητήσετε , νά ἐρευνήσετε καί νά προβληματιστεῖτε περί τῆς ταυτότητος καί περί τῆς συνέχειας αὐτοῦ ποῦ ὀνομάζουμε Ἑλλάς ; Θέλεις νά συνεχίζεις νά χάνεις τόν ἑαυτό σου νεαρέ Ἕλληνα καί Ἑλληνίδα; μήν γνωρίζοντας τήν ἱστορία σου, τό ποιός εἶσαι,Σέ τέτοιους δεινούς καιρούς ποῦ ζοῦμε , παγκοσμιοποίησι, ἀλόγιστη καταναλωτική κοινωνία,

σύγχυση δεν, λλειψι ραμάτων, ξεπεσμός θν, ζωή μας σέ ταχύτατους ρυθμούς, γχος, χάνοντας τόν αυτό μας καί μέσα σέ λα ατά, δέν χουμε χρόνο γιά μας, τά προσωπικά μας,χάνεται πικοινωνία καί σέ σχέσεις…. πάρχουν ο ‘’τάσεις’’, ‘’μόδα’’ νά κατευθύνουν τήν νέα γενιά, μάταιος χρόνος πο ναλώνεται σκοπα σέ ψευτο-θρσκο-δεολογικά ρεύματα, πο βρίσκεστε; Πς σκέφτεστε γιά λα ατά ; ποιά εναι ποψή σας ; Πλέον πο λληνικότητα χει γίνει παγκόσμια καί οκουμενική ξία, μέ τήν παραίτητη πιστροφή της στούς καιρούς μας, εναι τόσα τά ποα πρέπει νά λογιστετε : Πς θά πράξετε ς σύγχρονοι γνήσιοι πόγονοι ατο του νεπανάληπτου φαινομένου ; πς θά φερθετε σέ νθρώπους νά τόν πλανήτη πο εναι σύμμαχοι τς δέας ατς, καί πνευματικά θεωρονται λληνες ; πς θά πανττε σέ κάστοτε χθρούς ; καί τό κυριότερον : τί πινελιά θά δώσετε σες ο διοι σέ ατήν τήν δέα-μεταφορικόν μέσον τό ποο χει καταστε θάνατον καί νομάζεται λλάς ; χουν θυσιαστε νά τούς αἰῶνες νθρωποι σέ ατό τό δεδες μέ τίς πολλές κφάνσεις του. λλάδα μς χρεώνει.

«Χρωστμε σ' σους ρθαν, πέρασαν, θά' ρθονε, θά περάσουν.

Κριτές θά μς δικάσουν ο γέννητοι, ο νεκροί»

Κωστής Παλαμς

μες ο λληνες χουμε χρέος ς πρός τήν λλάδα. Πς θά πράξετε ς λληνες ; Ατούς τούς προβληματισμούς τούς θέτω πρτα στόν αυτόν μου. Δέν μέ βγάζω ξω π’ λα ατά πο γράφω. να πό τά πιό δύσκολο-κυβέρνητα ζητήματα εναι τι βρίσκονται ρκετοί ο ποοι ς πρός τήν δέα λλάς δίνουν τόσες πολλές διαστάσεις πο σέ μερικές περιπτώσεις λληλο-μάχονται. διχόνοια, να λληνικό πρόβλημα….

Νοιώθω τι καθένας μς ννοε καί κατανοε διαφορετικά τήν δέα λλάς .Δέν εναι ρνητικό ατό. ναρωτιέμαι καί σς ζητ νά ναρωτηθετε καί σες, πο μονοομε, σέ ποιά σημεα καί τί μπορομε νά κάνουμε γι’ ατό. Πς μπορομε νά φήσουμε γιά τούς πόμενους ατήν τήν Διαχρονική λήθεια γιά νά συνεχίσουν κι ατοί. Πραγματικά τό ασθάνομαι, ο καιροί πο ζομε βρίσκονται μεταξύ φθορς το λληνικο, καί φθαρσίας το λληνικο. Εμαστε ατοί ο ποοι χουμε λο ατό τό λαμπρό παρελθόν μας,καί πρέπει –εμαστε ποχρεωμένοι- νά ναδείξουμε τίς ξίες καί νά δώσουμε θησι νά φύγουμε καί μες μαζί τους. Νά δώσουμε τήν δική μας χροιά στήν συνέχεια το λληνικο, νά ποκτήσουμε ποιοτική σχέσι μέ τήν παράδοσι. χουμε δύο κύρια χρέη : A. Νά γνωρίσουμε τό λληνικόν, τήν στορία , τήν φιλοσοφία του,

Β. Νά πράξουμε ς ξιοι συνεχιστές, νά προσφέρουμε στόν κόσμο μαζί μέ λλους, τό ΕΝΟΝ (παλαιό) καί τό ΝΕΟΝ. πως εστοχα δίνει λληνικός Λόγος. Ατόν τόν ερόν Γάμον εσαι νεαρέ λληνα καί λληνίδα νά τόν τελέσεις;

Τί μς φελε ; Νά δομε τίς διαφορές μας μεταξύ μας καί πό κε καί πέρα καθένας νά πράττει πως νομίζει καί νά φήσει τήν παρακαταθήκη του μέ τίς θέσεις του, νά δομε τίς μοιότητες καί μέσα πό’ κε νά γίνει συγχώνευσι καί ποίησι το καθενός πρός τό Μέλλον, πο πάντα θά ρχεται ; Νοιστε καί πράξτε , τί καλλίτερο εναι γιά τούς αυτούς σας, γιά μς τούς λληνες, γιά τήν νθρωπότητα…. Σκέψου Νεαρέ λληνα καί λληνίδα. Σκέψου καί νέργησε.

ς ρχίσει διάλογος……..